2015. április 11., szombat

#Kritika 393 False City

False City
Kinézet:
   Első benyomásra nagyon tetszik a blogod. És azt kell, hogy mondjam, hogy másodikra is. A fejléc elég jól meg van szerkesztve és szépen el vannak rajta mosva a képek. Tetszenek a rajta lévő virágok és a háttérben lévő picike ház. Viszont a fehér vonalkák már kevésbé tetszenek. Szerintem azok feleslegesek oda és zavarják is a szememet, főleg, hogy az egyik vonal belelóg a lány arcába. Az sem tetszik igazán, hogy a lánynak, akinek többnyire csaj a fejét látjuk, a jobb oldalán - szemből nézve - egy egyenes vonal húzódik. Olyan, mintha az az eredeti képnek a széle lenne, amiről rá lett mosva a fejlécre. Nem tudom, hogy te hogy vagy vele, de engem zavar az a vonal. A másik lány karja mögött pedig látni a lépcsőket, ami így úgy tűnik, mintha beleakarna menni a lépcső a lányba. Ott jobban el kellett volna mosni a képeket, hogy ez ne történjen meg. A címben nekem az nem tetszik, hogy olyan hatása van, mintha el lenne homályosítva. Szerintem ez egy fontos dolog a fejlécen, szóval lehet, hogy élesebben jobban mutatna maga a fejléc is. A színével és a betűtípusával viszont semmi gondom sincs. Tetszik, hogy a fejléc a piros, fehér és a fekete árnyalataiból van összeállítva.
   A design nincs túl bonyolítva, de talán ettől tetszik nekem annyira. Ugyanazok a színek jelennek meg, mint a fejlécen, ami még harmónikusabbá teszi az egész blogot. A moduloknál szereplő Chat szövegdoboza teljesen elüt a blogtól és megmondom őszintén, nekem nem is tetszik. Felesleges az a giffel ellátott, elforduló szövegdoboz, hiszen egy egyszerű HTML/Java script modulban is jól mutatna a chat. A Múlt nevű modult feleslegesnek látom, mert van egy olyan menüd, hogy fejezetek, ezáltal ez a múlt is csak helyfoglaló. A versenyekre jelentkezős képeknek pedig szerintem csinálhatnál egy oldalt és berakhatnád a többi menü alá, ha már ott van olyan oldal, hogy oklevelek, emléklapok, akkor szerintem elfér ott egy Versenyek oldalka is. A bejegyzések betűtípusa nem tetszik, mert a fejezetek előtt lévő számot alig tudom kiolvasni. Szerintem ez a típus valahogy elüt a blog többi részétől és lehet, hogy jobban nézne ki egy egyszerűbb betűtípus.

25/20
Történet:
   A prológus nekem inkább egy fülszövegnek tűnik, mint egy prológusnak. Túl rövid és a tartalmából sem derül ki semmi lényeges, inkább egy felhívó olvasd el a történetem, mert.. című szövegként jellemezném. Nem sok minden derül ki belőle, csak az, hogy a történet folyamán a főszereplő lány múltját és jövőjét olvashatjuk. De én kíváncsi lettem volna valami izgalmas részre, ami felkelti a figyelmemet.
   Az egész történet úgy kezdődik, hogy a szereplők egy bulin vannak és egy titokzatos emberke - következő részben ki is derül, hogy ki - bezárja a bulizó fiatalokat a házba és a villanyt is lekapcsolja. Ez nekem nagyon megtetszett, mert úgy voltam vele, hogy ebből bármi érdekes is kisülhet. Aztán rögtön a második részben ki is derült, hogy ez az egész egy vicc volt. Hát jó. Nekem még az is furcsa volt, hogy a főszereplő csajszi találja meg a hátsó kijáratot úgy, hogy ő nem is ott lakik és ennek az ajtónak az ötlete még a házigazdának sem jut az eszébe. Nem tudom, de nekem ez olyan furcsa.
    Figyelj a jelen és a múlt idő használatára, mert gyakran volt olyan, hogy először múltban írtál egy mondatot, aztán jelenbe és utána újra átváltottál a múltba. Döntsd el, hogy melyiket akarod használni és akkor azzal az idővel vidd végig a történetet.
   A blog olvasása során találkoztam igen furcsa mondatokkal. Most be is mutatnék neked számomra különös mondatokat. Elég sokat táncoltam az est elején, és már fájt a lábam. Főként azért is, mert bazi nagy végzős ráugrott a lábamra. Szerencse, hogy nem pattogzott le róla a körömlakk. Ez a körömlakkos mondat nem igazán illik bele a képbe, mert egy bulin az emberek szerintem nem azon szoktak aggódni, hogy ha rálépnek a lábukra, akkor lepattog-e róla a körömlakk vagy még sem. Lehet, hogy csak a hatást akartad fokozni, de akkor azt jobban is megtehetted volna, legalábbis úgy, hogy valóságosabb legyen.
   Éreztem, hogy a  derekam valami keménynek nyomódik, de aztán rájöttem , hogy fegyver az,  és most már..nagyon kellett pisilnem. Ez az a szituáció, mikor a lány kimegy a hátsóajtón, nem szól senkinek és egy ember elkapja őt és fegyvert szorít hozzá. Néhány mondattal ezelőtt írtad, hogy úgy megijedt a lány, hogy majdnem bepisilt, és most ezzel a mondattal akartad érzékeltetni az ijedségét? Mert, ha igen, akkor azt szerintem nem így kellett volna. Elég furcsán hat, hogy éppen a hátához nyomnak egy fegyvert és a lánynak meg csak azon jár az esze, hogy pisilnie kell. Helyette valami olyasmit kellett volna írnod, hogy nagyon megijedt, félt, hogy mi fog vele történni vagy valami hasonló. Ez a mondat inkább viccesre, mint rémültre sikeredett.
  Ujjaimmal idegesen doboltam a térdemen. Közben észrevettem két dolgot. Az egyik az, hogy kissé kiment a divatból a sötétkék csillogós körömlakkom, úgyhogy nem ártana valami más színt választanom, ha lesz időm rá. Ismét egy körömlakkos rész. Feljebb már kifejtettem, hogy mi erről a véleményem. Nem hiszem, hogy egy ilyen helyzetben a körömlakkunk színe és divatossága a legfontosabb.
   Figyelj jobban oda, hogy olyan mondatokat írj le, amivel áttudod adni a szereplők érzéseit, és amik hitelesek is. Mert a fentebb említett mondataidtól az egész történet is hitetlenné válik és kevésbé tudja ezáltal az olvasó a történetbe képzelni magát.

A kritikával nem akartalak megbántani, csak leírtam, hogy mit gondolok a történetről és az már csak a te dolgot, hogy a tanácsaimat megfogadod, vagy sem.
25/18

Összesen: 50/38

Anastasia B.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése