2015. március 28., szombat

#Film ajánló: Gayle Forman - If i stay [Ha maradnék] könyve alapján

Képzeld el, hogy mindened megvan, amiről csak egy lány álmodhat. A szüleid jó fejek, mindig megértenek és melletted állnak. Az öcséd a legédesebb kiskölyök a világon. A város legígéretesebb rockbandájának frontemberével jársz, aki nem elég, hogy eredeti és különleges, de imád is téged. A zenei tehetséged szélesre tárta előtted a világ kapuit.
Képzeld el, hogy aznap, mikor leesik az első hó, mindezt elveszítheted.
Amikor életedben először kell komoly döntést hoznod, nem áll melletted senki, akitől segítséget remélhetnél. Élet és halál között kell választanod. Az életed soha nem lehet olyan, mint amilyennek ismerted. A halálról semmit sem tudsz.
Te mit tennél? Harcolnál vagy feladnád? Mennél vagy maradnál?
Mielőtt elolvastam volna a könyvet és megnéztem volna a filmet, rengeteget hallottam Gayle Forman eme alkotásáról. Voltak akik pozitívan, de voltak negatívan írtak róla. Felkeltette az érdeklődésemet és úgy gondoltam, hogy miért ne olvashatnám el én is ezt a könyvet. Minden szabad percemben a könyv sorait faltam. Viszont karácsony környékén, mielőtt még befejezhettem volna a könyv olvasását, támadt egy olyan ötletem, hogy megnézem a filmet. Mivel már az olvasás vége felé jártam, úgy voltam vele, hogy a fő cselekményt már tudom.
A film ugyanúgy kezdődött, ahogy azt a könyvben az író is megírta. Mia Hall és a családja iskolába/dolgozni készül, de a havazás miatt az iskolákat bezárták és a szülők sem mennek dolgozni. Azon tanakodnak, hogy mit is kellene aznap csinálniuk. Mia csellón játszik, de hangszerét az iskolában hagyta ezért nem tud gyakorolni. Felmerül az az ötlet, hogy meglátogatják az Oregonban élő nagyszülőket és beugranak az egyik barátjukhoz, akinek nem rég született egy gyereke. A család izgatottan készül és a reggeli során az is kiderül, hogy Mia barátja, Adam a Bikini elő zenekaraként fog játszani. A lány szomorú, mert hiányzik neki a barátja, és már régen nem találkoztak. A következő kép amit látunk, hogy a család beszáll az autójukba és azon veszekednek, hogy mit hallgassanak a rádióban. Aztán az események felgyorsulnak és Mia szellemként foglya végig nézni a körülötte folyó eseményeket. Nagyszülei, legjobb barátnője és szerelme végig a kórházi ágya mellett marad, miközben Mia lelke a kórházban bolyong és nem tudja mi tévő lehetne. De hogy Mia túl élte-e vagy meghalt? Azt megtudod, ha elolvasod a könyvet vagy megnézed a filmet.
A film elég meghatóra sikeredett rendezőnek, mert én i szinte végig sírtam, miközben néztem. Nagyon tetszett, ahogy Chloe megformázta Miat. Nagyon jól játssza el a kétségbeesett, de a szomorú részeket is. Mia legjobb barátnőjének, Kimnek is sok szerepe van a filmben, hiszen ő értesíti Adam-et, Mia barátját a balesetről. Ha egy szomorú drámára, de egyben romantikus történetre vágytok, akkor ajánlom ezt a könyvet/filmet, de készítsetek magatok mellé százas zsepit is, hiszen szem nem marad majd szárazon.

Anastasia B.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése